امروز سه شنبه 04 اردیبهشت 1403 http://fishingtech.cloob24.com
0

همانگونه که میدانید کپور از رسته ماهیان گرمابی می باشد و از آنجائیکه ماهی ها خونسرد می باشند، لذا دمای بدن آنها همراه با دمای هوا و آب افت می نماید و این تقلیل دمای بدن همراه با کاهش تحرک بوده و به همین دلیل تغذیه ماهی بدلیل کاهش متابولیسم، کاهش خواهد یافت،،پس جهت عبور از فصل سرما ماهی میبایست ذخیره غذایی مناسبی را قبل از زمستان ذخیره نماید پس نتیجه گیری می گردد که در فصل پائیز در صورت استفاده از طعمه هایی با مقدار پروتئین و چربی بالا شانس صید افزایش خواهد یافت.

در خصوص صید زمستانی از آنجائیکه تغذیه ماهی بسیار کاهش می آید دیگر مانند فصول گرم جهت خوردن غذا حریص نمی باشد لذا صید آن بسیار مشکل خواهد بود.

جهت صید زمستانی پیشنهاد می گردد تا از طعمه هایی که حاوی شیرین کننده های مصنوعی مانند تالین و روغن های خوراکی می باشند استفاده نمائید. جهت نتیجه بهتر و تشویق ماهی به تغذیه بیشتر میبایست قبل از شروع به صید منطقه مناسبی را یافت و در آن منطقه شروع به طعمه پاشی نمود، فقط فراموش نشود از آنجائیکه در زمستان اشتهای ماهی کاهش میابد، طعمه هایی که جهت طعمه پاشی استفاده می شود میبایست به گونه ای ساخته شوند که سریع در آب حل شده و تنها بوی آن باقی بماند و ماهی نتواند از آن تغذیه کند تا سیر شود.

وقتی در زمستان ماهیگیری می کنید میبایست تاکتیک ماهیگیری خود را تغییر دهید. در این فصل مکان ماهی ها تغییر می کند و در مکانهایی که قبلا صید موفقی داشتید ممکن است هیچ شانسی نداشته باشید. در ابتدای صید بهتر است از یک چوب استفاده کنید و آن را به همراه طعمه ای که به آن متصل کرده اید به قسمت های مختلف پرتاب کرده و حدود نیم ساعت صبر کنید، سر چوب را میبایست عمودی نگه داشت چون در این حالت نخ ماهیگیری از کف آب فاصله گرفته و در صورتیکه ماهی در آن منطقه در حال چرخ زنی باشد ممکن است به نخ برخورد نماید و بدین ترتیب محل ماهی مشخص گردد. نکته دیگری که می بایست به خاطر داشت این است که طعمه ها را کوچکتر انتخاب کنید تا رغبت ماهی به خوردن آن بیشتر شود. فراموش نکنید که در فصل زمستان حتما لباس و وسایل گرمایشی مناسب بههمراه داشته باشید در غیر این صورت بجای اینکه به ماهیگیری فکر کنید مجبور خواهید بود به گرم کردن خودتون فکر کنید.

در مجموع ماهیگیری کپور در زمستان کاری سخت و چالش بزرگیست،پس اگر از آن دسته از ماهیگیرانی هستید که عاشق چالش هستند پیشنهاد می کنم حتما این کار را انجام دهید.

امیدوارم در صورت اقدام صید خوبی داشته باشید.در ضمن خاطره اش را هم برای من ارسال نمائید تا با نام خودتان در وبلاگ قرار داده شود تا بقیه دوستان نیز از آن بهره مند گردند.

تبلیغات متنی
فروشگاه ساز رایگان فایل - سیستم همکاری در فروش فایل
بدون هیچ گونه سرمایه ای از اینترنت کسب درآمد کنید.
بهترین فرصت برای مدیران وبلاگ و وب سایتها برای کسب درآمد از اینترنت
WwW.PnuBlog.Com
ارسال دیدگاه